Realizacja projektu podczas 600-lecia nadania Łodzi praw miejskich
Miniony weekend – 27-29 lipca 2023 roku – stanowił kulminację wydarzeń przewidzianych z okazji jubileuszu 600-lecia nadania Łodzi praw miejskich. W tych wyjątkowych okolicznościach studenci turystyki i rekreacji na Wydziale Nauk Geograficznych (II rok, I stopień) – Julia Lessman oraz Michał Stańczak wraz z opiekunką – dr Aleksandra Mroczek-Żulicką prowadzili badania w Łódzkiej Informacji Turystycznej prowadząc wywiady z mieszkańcami oraz odwiedzającymi.
Szczególnie ciekawiło ich, jak respondenci oceniają atrakcyjność turystyczną miasta oraz jakość dystrybuowanej informacji turystycznej w nowo wyremontowanym punkcie IT przy ul. Piotrkowskiej 28. Podczas badań studentów odwiedził dziekan Wydziału Nauk Geograficznych – dr hab. Bogdan Włodarczyk, prof. UŁ.
O projekcie
Projekt realizowany jest w ramach Science Hub UŁ – ogólnouczelnianej platformy współpracy, która ma na celu wspieranie społeczności akademickiej UŁ w realizacji wdrożeniowych projektów naukowych we współpracy z otoczeniem.
Tytuł projektu: Atrakcyjność turystyczna Łodzi i poziom satysfakcji odwiedzających z obsługi w punkcie informacji turystycznej podczas obchodów jubileuszu 600-lecia nadania Łodzi praw miejskich
Osoba sprawująca opiekę: dr Aleksandra Mroczek-Żulicka, Instytut Geografii Miast, Turyzmu i Geoinformacji,
Osoby studiujące: Michał Stańczak, Julia Lessman, Turystyka i Rekreacja
Partner: Łódzka Organizacja Turystyczna
Opis projektu: Głównym celem projektu jest ocena atrakcyjności turystycznej Łodzi oraz jakości dystrybuowanej informacji turystycznej w nowo wyremontowanym punkcie IT przy ul. Piotrkowskiej 28, w opinii uczestników obchodów jubileuszu 600-lecia nadania miastu praw miejskich. Wybrany okres prowadzenia badania jest istotny ze względu na planowane otwarcie wskazanego punktu IT oraz liczne wydarzenia jubileuszowe, mogące przyciągnąć większą niż zazwyczaj w podobnym okresie liczbę przyjezdnych.
Tekst: dr Aleksandra Mroczek-Żulicka
Zdjęcia: dr Aleksandra Mroczek-Żulicka, Natalia Wątorowska
Redakcja: Science Hub UŁ